سربازی سربار

کسی که دوست دارد به جای سربار بودن سرباز باشد

سربازی سربار

کسی که دوست دارد به جای سربار بودن سرباز باشد

سیره شهدا در خودسازی + جدول محاسبه

سربازی سربار | پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

جزء دستورهای عجیب مسلم دینی ما محاسبه نفس است ، می گوید از خودتان حساب بکشید : « حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا » از خودتان حساب بکشید ، و انسان می تواند از خودش حساب بکشد و باید از خودش حساب بکشد. « و زنوا انفسکم قبل ان توزنوا » خودتان را وزن کنید ، بسنجید قبل از آنکه شما و اعمال شما را در قیامت بسنجند ، وزن کنند.انسان ، خودش خودش را وزن می کند ، می سنجد، خودش از خودش حساب می کشد.انسان خودش را مجازات می کند.

از فرمایشات استاد شهید مرتضی مطهری

در جبهه ، رزمنده ها وقتی روایت معروف « لیس منا من لم یحاسب نفسه فی کل یوم » را از امام رضا (ع) می شنیدند خودشان را به طور خاص مخاطب آن می دیدند نه دیگران را.

الف) تهیه دفترچه های خاص ، با ورقه هایی جدول بندی شده برای ثبت معاصی و مکروهات چون غیبت ، تهمت ، دروغ ، حرف بیهوده و نظیر آن برای همان منظور. جلو عنوان های جدول به نحوی که خود بدانند و بخوانند ، علامت می زدند و شب هنگام محاسبه و مطالعه می کردند.بعضی از این دفترچه ها به طور عام محتوی همه اعمال روزانه بچه ها بود؛ آنچه گفته و نوشته ، خورده و کرده و از آنها صادر شده بود.

ب) بعد از هر عملیات و به تبع آن شهادت عده ای از خوبان و دوستان ، برای بقیه برادرانی که با ایشان حشر و نشر داشتند و تا آخرین دقایق پشت به پشت هم جنگیده بودند ، تاملی جانکاه بود که چرا ما نرفتیم.اصل حسابرسی و محاسبه در این نقطه بود : مرور همه فعل و انفعالات و بعد در اندوهی عمیق فرو رفتن و تا عملیات دیگر جستجو کردن سر این عدم پذیرش و سپس خلوت کردن و به دعا و تلاوت قرآن و زمرمه های عاشقانه روی آوردن.

ج) زهر چشم گرفتن تز نفس در حساب رسی ها در حد کبیره دیدن صغیره ها ، نسبت به خود چشم پوشی و عفو و اغماض روا نداشتن و چهار چشمی مواظب اوضاع بودن ، نخستین سنگ بنای خود سازی است.مثلا برای هر غیبتی چند روز روزه و برای خطایی هزاران صلوات یا صدها بار طلب مغفرت و نظایر اینها از مجازات هایی بود که در جبهه بچه ها برای خود مقرر می کردند.

و اینک جدول محاسبه نفس که به صورت فایل ورد –word  است ، در اختیار عزیزان قرار می گیرد.ما رو از دعای خیرتان محروم نکنید.شادی ارواح مطهر شهدا و تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) صلوات

دانلود جدول محاسبه نفس
  • سربازی سربار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی