سربازی سربار

کسی که دوست دارد به جای سربار بودن سرباز باشد

سربازی سربار

کسی که دوست دارد به جای سربار بودن سرباز باشد

۲ مطلب در فروردين ۱۳۹۲ ثبت شده است

صندوق گناهان

سربازی سربار | شنبه, ۱۷ فروردين ۱۳۹۲، ۱۰:۲۴ ب.ظ | ۲ نظر

یه صندوق از جعبه های مهمات درست کرده بودند،روش نوشته بودند: «صندوق گناهان»

گفتم این چیه؟!!! :این صندوق گناهانه.

در روز هر گناهی که انجام می دیم بابتش یه مقدار مشخص پول می اندازیم توش و خودمونو جریمه می کنیم.بابت مکروهات هم همینطور.

بعد از چند وقت اومدم توی سنگر، دیدم یه صندوق گذاشتن و روش نوشتند:

«صندوق مستحبات»!!! پرسیدم این چیه دیگه؟

فرمانده گفت :بابا کاسبی صندوق گناه خوابید، دیگه کسی گناه نمی کرد که پولی بندازه توش، خوب ما هم اینو گذاشتیم تا کاسبیمون نخوابه.


____________

از خاطرات رزمندگان لشکر 41 ثارالله
  • سربازی سربار

سیره شهدا در خودسازی + جدول محاسبه

سربازی سربار | پنجشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۲، ۰۶:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

جزء دستورهای عجیب مسلم دینی ما محاسبه نفس است ، می گوید از خودتان حساب بکشید : « حاسبوا انفسکم قبل ان تحاسبوا » از خودتان حساب بکشید ، و انسان می تواند از خودش حساب بکشد و باید از خودش حساب بکشد. « و زنوا انفسکم قبل ان توزنوا » خودتان را وزن کنید ، بسنجید قبل از آنکه شما و اعمال شما را در قیامت بسنجند ، وزن کنند.انسان ، خودش خودش را وزن می کند ، می سنجد، خودش از خودش حساب می کشد.انسان خودش را مجازات می کند.

از فرمایشات استاد شهید مرتضی مطهری

در جبهه ، رزمنده ها وقتی روایت معروف « لیس منا من لم یحاسب نفسه فی کل یوم » را از امام رضا (ع) می شنیدند خودشان را به طور خاص مخاطب آن می دیدند نه دیگران را.

الف) تهیه دفترچه های خاص ، با ورقه هایی جدول بندی شده برای ثبت معاصی و مکروهات چون غیبت ، تهمت ، دروغ ، حرف بیهوده و نظیر آن برای همان منظور. جلو عنوان های جدول به نحوی که خود بدانند و بخوانند ، علامت می زدند و شب هنگام محاسبه و مطالعه می کردند.بعضی از این دفترچه ها به طور عام محتوی همه اعمال روزانه بچه ها بود؛ آنچه گفته و نوشته ، خورده و کرده و از آنها صادر شده بود.

ب) بعد از هر عملیات و به تبع آن شهادت عده ای از خوبان و دوستان ، برای بقیه برادرانی که با ایشان حشر و نشر داشتند و تا آخرین دقایق پشت به پشت هم جنگیده بودند ، تاملی جانکاه بود که چرا ما نرفتیم.اصل حسابرسی و محاسبه در این نقطه بود : مرور همه فعل و انفعالات و بعد در اندوهی عمیق فرو رفتن و تا عملیات دیگر جستجو کردن سر این عدم پذیرش و سپس خلوت کردن و به دعا و تلاوت قرآن و زمرمه های عاشقانه روی آوردن.

ج) زهر چشم گرفتن تز نفس در حساب رسی ها در حد کبیره دیدن صغیره ها ، نسبت به خود چشم پوشی و عفو و اغماض روا نداشتن و چهار چشمی مواظب اوضاع بودن ، نخستین سنگ بنای خود سازی است.مثلا برای هر غیبتی چند روز روزه و برای خطایی هزاران صلوات یا صدها بار طلب مغفرت و نظایر اینها از مجازات هایی بود که در جبهه بچه ها برای خود مقرر می کردند.

و اینک جدول محاسبه نفس که به صورت فایل ورد –word  است ، در اختیار عزیزان قرار می گیرد.ما رو از دعای خیرتان محروم نکنید.شادی ارواح مطهر شهدا و تعجیل در فرج حضرت حجت (عج) صلوات

دانلود جدول محاسبه نفس
  • سربازی سربار