سربازی سربار

کسی که دوست دارد به جای سربار بودن سرباز باشد

سربازی سربار

کسی که دوست دارد به جای سربار بودن سرباز باشد

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

نهاد مقدس

سربازی سربار | چهارشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۱۵ ق.ظ | ۲ نظر

متأسفانه در برخی از سکانس های سریال «دودکش» روحانی داستان که گویی اجزای بدنش از چفت و بست مناسبی برخوردار نیست با نوعی از رفتارهای سبک، انسان را یاد دلقک های شبیه سازی شده به روحانیت و آدمهای مذهبی و متدین، در فیلمهای زمان رژیم گذشته می اندازد! لذا به این بهانه قصد داریم در این نوشتار عظمت و شان این قشر را که می توان آنها را از شاگردان پیامبر و امامان شیعه دانست بیان کنیم و مدیران تلویزیون را به دقت، تأمل بیشتر و بهتر در امر تولید محصولات نمایشی شان خاصه در مواقعی که قصد ورود به عرصه ها و حوزه های خطیر از این دست دارند فرا خوانیم.

از نظر تاریخی، سازمان روحانیت شیعه، در صدر اسلام ریشه داشته است. نخستین مأموریت های تبلیغی و آموزشی علوم دینی برای تازه مسلمانان، از سوی پیامبر اکرم ـ صلّی الله علیه و آله و سلّم ـ صادر شد. سپس گروه قاریان و حافظان قرآن کریم پدید آمد که به مردم دانش قرآنی آموزش می دادند. برخی از آنان در ایام غیبت پیامبر، برای مردم مدینه اقامه نماز می کردند و مسائل دینی به آنان می آموختند. بنیاد اصلی گروه آموزش و تبلیغ در مدینه، با نازل شدن آیه 122 سوره توبه شکل پیدا کرد.

  • سربازی سربار

مبارزه

سربازی سربار | پنجشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹ ق.ظ | ۱ نظر

این ایام که ما بین ساعت 13 تا 14 بعد از ظهر در اوج گرما خانه را ترک میکنم هوا آنقدر گرم است که انسان احساس سوختگی می کند و بیشتر راننده ها برای فرار از این سوختگی کولر ماشین شان را روشن می کنند تا به جای هوای گرم نسیمی خنک را تجربه کنند.

اما در این بین هستند انسان هایی که کوله بارشان را پر از گناه می بینند و تنها چیزی که آرامشان می کند انتقام از این نفس سرکش است که « ان النفس لاماره بالسوء ».

این ایام که در گرمای آتشین به بیرون می روم هستند افرادی که برای انتقام از نفس خود کولر ماشین شان را روشن نمی کنند تا این نفس گستاخ را با گرمای داغ و آتشین آفتاب کمی تنبیه کنند.


  • سربازی سربار